Pravice potnikov letalskega prometa

jansi
PrispevkovCOLON 17
PridruženCOLON Pe Apr 20, 2012 8:06 am

Pravice potnikov letalskega prometa

OdgovorNapisal/-a jansi » Če Jan 03, 2013 7:03 pm

Če se na pot po EU odpravljate z letalom, za vas veljajo pravice letalskih potnikov:
http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_sl.htm

Te pravice zadevajo zamude in odpovedi letov ter preveliko število rezervacij, zaradi česar vam zavrnejo vkrcanje na letalo.

Pravice veljajo:

ob odhodu iz države EU s katerim koli letalskim prevoznikom ali
ob prihodu v državo EU z letalskim prevoznikom, registriranim v EU ali na Islandiji, Norveškem ali Švici.

Povračilo cene ali alternativna pot

Če vam zavrnejo vkrcanje na letalo ali je vaš let odpovedan oz. so zanj prodali preveč rezervacij, ste upravičeni do ene od naslednjih možnosti:

prevoz do končnega cilja na primerljiv drug način ali
povračilo vrednosti letalske karte in, v nekaterih primerih, brezplačen prevoz do kraja, kjer ste začeli svoje potovanje.

Velika zamuda = če ima letalo več kot 5 ur zamude, ste prav tako upravičeni do povračila. Pozor: če sprejmete povračilo, vam letalski prevoznik ni več dolžan zagotoviti možnosti za nadaljevanje potovanja ali pomoči.

Letalski prevoznik vas mora tudi obvestiti o vaših pravicah in razlogu, zakaj so vam zavrnili vkrcanje na letalo, ter o vseh odpovedih ali velikih zamudah (daljših od 2 ur oz. 4 ur, če je dolžina poti več kot 3 500 km).

Hrana in prenočišče

Morda boste upravičeni tudi do hrane in osvežilne pijače, možnosti komuniciranja (denimo brezplačnega telefonskega klica) ter brezplačne prenočitve, odvisno od dolžine leta in trajanja zamude.

Nadomestilo

Poleg tega vam lahko v primeru zavrnitve vkrcanja, odpovedi leta ali poznega prihoda na cilj, z več kot triurno zamudo, pripada finančno nadomestilo v znesku od 250 do 600 EUR, odvisno od dolžine poti:

V Evropski uniji

do vključno 1 500 km: 250 EUR
nad 1 500 km: 400 EUR

Med letališčem v EU in ciljem zunaj EU

do vključno 1 500 km: 250 EUR
od 1 500 km do 3 500 km: 400 EUR
nad 3 500 km: 600 EUR

Razdalja se izračuna od letališča, kjer se ne morete vkrcati na letalo, ki pa je lahko drugo letališče kot tisto, na katerem ste začeli svoje potovanje.
Razdalje med letališči se izračuna tukaj: http://www.transtats.bts.gov/Distance.asp?pn=0

Če vam je letalski prevoznik ponudil nadomestni let s podobnim voznim redom, se lahko znesek nadomestila zmanjša za 50 %.

V primeru odpovedi leta niste upravičeni do nadomestila:

če je odpoved posledica izrednih razmer, denimo slabega vremena, ali
če ste bili o odpovedi obveščeni 2 tedna pred datumom leta, ali
če so vam ponudili nadomestni let za isto pot s podobnim voznim redom.

Odpoved leta zaradi izrednih razmer vam sicer ne daje pravice do nadomestila, vendar vam mora letalski prevoznik vseeno ponuditi:

povračilo cene vozovnice (v celoti ali samo za del, ki ga niste mogli uporabiti),
drug način prevoza do končnega cilja v čim krajšem času ali
ponovno rezervacijo za poznejši datum po vaši izbiri (ob upoštevanju prostih sedežev).

Tudi v izrednih razmerah vam morajo letalski prevozniki po potrebi zagotoviti pomoč, ko čakate na drug način prevoza.

Kako do povračila ali nadomestila

Letalskemu prevozniku morate poslati obrazec EU za pritožbo v zvezi s pravicami letalskih potnikov, za svojo evidenco tudi shranite kopijo izpolnjenega obrazca:
http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_sl.pdf

Če vam ne odgovori ali z odgovorom niste zadovoljni, se lahko pritožite pri pristojnem nacionalnem organu v državi EU, v kateri je prišlo do težave:
http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/2004_261_national_enforcement_bodies.pdf

Če se je kršitev pravic zgodila na letališču zunaj EU, vendar zadeva letalskega prevoznika s sedežem v EU, lahko pritožbo pošljete pristojnemu nacionalnemu organu v državi EU, v katero ste bili namenjeni:
http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/2004_261_national_enforcement_bodies.pdf

Izgubljena ali poškodovana prtljaga

Oddana prtljaga

Če je vaša prtljaga, oddana ob prijavi na let, izgubljena, poškodovana ali pride z zamudo, ste morda upravičeni do nadomestila od letalskega prevoznika v vrednosti največ 1 220 EUR.

Izjema: do nadomestila niste upravičeni, če je poškodba posledica notranje napake ali kakovosti prtljage.

Ročna prtljaga (vključno z osebnimi predmeti)

Letalski prevoznik je dolžan plačati odškodnino, če je odgovoren za poškodbo.

Pritožbo morate vložiti v sedmih dneh po prejemu prtljage (ali v 21 dneh, če je prtljaga prispela z zamudo).

Če želite uporabiti druga pravna sredstva, morate to storiti v dveh letih po prevzemu prtljage.

Če imate v prtljagi dragocenosti, lahko z doplačilom zagotovite višje kritje vrednosti (nad 1 223 EUR), vendar morate najkasneje ob prijavi na let dragocenosti posebej prijaviti pri letalskem prevozniku. Kljub temu vam priporočamo, da v tem primeru sklenete zasebno potovalno zavarovanje.

Za posebno izjavo ni standardnega obrazca. Letalski prevozniki sami pripravijo svoj obrazec.

jansi
PrispevkovCOLON 17
PridruženCOLON Pe Apr 20, 2012 8:06 am

Re: Pravice potnikov letalskega prometa

OdgovorNapisal/-a jansi » Če Jan 03, 2013 7:32 pm

Do zgornjega pravilnika me je pripeljala predvčerajšnja izkušnja na letališču Linkoping (LPI) na švedskem, kjer zaradi pokvarjenega letala družbe KLM nisem uspel priti domov oz. na letališče v Benetkah (VCE).

Na letalo smo se vkrcali normalno in se praktično že začeli premikati, ko se je letalo ustavilo, pilot pa nas je obvestil o težavi. Nekajkrat so električno težavo poskušali odpraviti z izklopom in ponovnim vklopom sistema in motorjev, a so se tudi po navodilih iz Amsterdama (doma družbe KLM) težave nadaljevale.
Letalo hvalabogu ni vzletelo in po eni uri so nas spustili nazaj na terminal na letališču.
Za vsakega potnika posebej so poiskali rešitev (kar je trajalo kar nekaj ur). V mojem primeru in še za nekaj ostalih potnikov so nas s taxiji odpeljali v Stockholm (letališče Arlanda) 250km daleč, kjer sem v hotelu prespal, naslednje jutro (06:20) pa sem imel let s katerim sem po prestopu v Amsterdamu priletel v Benetke (okoli 12:00).

Odziv in odnos zaposlenih pri KLM-ju je bil pohvalen. Sproti so nas obveščali o stanju letala že medtem ko smo bili na letalu in med čakanjem na terminalu so nas založili s sendviči in pijačo iz letala. Celo pilot in kopilot sta poprimila za pladnje ter ponujala hrano potnikom, ki so čakali. Glede na situacijo, ko so morali poskrbeti za približno 100 ljudi so se odlično in hitro odzvali in našli rešitev za vsakega potnika. V opravičilo so vsakemu tudi ponudili bon v vrednosti 50€ za prihodnji let z nekaterimi družbami skupine Sky (Delta, Air France, ali KLM).

Ker sem pred kratkim bral članek o pravicah potnikov in o tem, da imamo v primerih zamude ali odpovedi pravico do odškodnine, sem sedaj znova poiskal ta pravilnik in ga prebral. Sicer ne čutim neke potrebe, da bi zahteval odškodnino, saj so za nas dobro poskrbeli in imeli korekten odnos. To zahtevanje odškodnin se mi tudi zdi malo pohlepno oderuško, saj se nobenemu ni nič zgodilo in smo lahko le veseli, da smo ostali celi in je bila napaka pravočasno odkrita. Vseeno pa sem kljub nadomestnem letu imel zamudo zaradi katere včeraj nisem bil v službi in zaradi katere sem avtomobil imel dan dlje v garažni hiši na letališču. Na srečo je šef v službi bil razumevajoč in sem bil edino ob dan dopusta, ki pa bi ga vseeno raje prebil drugače kot tako po letališčih. Nenazadnje tudi letalske družbe na vsakem koraku gledajo kako nam bodo dodatno zaračunale za kakšno našo napakico (napaka pri izpolnjanju obrazcev, kakšen gram težja prtljaga itd...).

Zdaj razmišljam ali naj se podam v to zahtevo po odškodnini ali ne. Zanima me kakšne izkušnje imate vi s tem, ali če poznate koga, ki je bil v podobni situaciji?
Glede na pravilnik, ki sem ga zgoraj opisal bi mi moralo pripadati (poleg nadomestnega leta, ki so mi ga priskrbeli) tudi 50% od tistih 250€ odškodnine zaradi zamude večje od 3h ur. Namesto ob 22h sem bil v Benetkah ob 12h naslednji dan, torej 14 urna zamuda s tega vidika.

Za kakršenkoli feedback bom več kot hvaležen,
LP

jansi
PrispevkovCOLON 17
PridruženCOLON Pe Apr 20, 2012 8:06 am

Re: Pravice potnikov letalskega prometa

OdgovorNapisal/-a jansi » To Jan 15, 2013 1:49 pm

Evo, po približno enem tednu sem dobil odgovor iz družbe KLM. Pravijo, da so moj zahtevek skrbno preučili in ugotovili, da je upravičen tako, da mi bodo nakazali 250 EUR. :D
Na KLM-jevi strani sem pod rubriko "Claims" vnesel svoje podatke v okno ter pripel izpolnjen evropski obrazec v pdf obliki iz mojega prvega sporočila v tej temi.
Superca :lol:

VinS
Site Admin
PrispevkovCOLON 200
PridruženCOLON Ne Apr 01, 2012 8:13 pm

Re: Pravice potnikov letalskega prometa

OdgovorNapisal/-a VinS » Če Jan 17, 2013 9:21 pm

Super, me veseli in hvala ker si delil izkušnjo še z ostalimi!

alieen

Re: Pravice potnikov letalskega prometa

OdgovorNapisal/-a alieen » Sr Dec 03, 2014 1:30 pm

Odziv in odnos zaposlenih pri KLM-ju je bil pohvalen. Sproti so nas obveščali o stanju letala že medtem ko smo bili na letalu in med čakanjem na terminalu so nas založili s sendviči in pijačo iz letala. Celo pilot in kopilot sta poprimila za pladnje ter ponujala hrano potnikom, ki so čakali. Glede na situacijo, ko so morali poskrbeti za približno 100 ljudi so se odlično in hitro odzvali in našli rešitev za vsakega potnika.


Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 1 in 0 gostov